Pages

Tuesday 27 September 2011

Apa Arah Tuju #CelakaParty

Lotsa thrill right? enthusiasm merebak-rebak sampaikan semenjak dua menjak ni gua makin kurang melakukan rutin harian iaitu menikmati cleavage and berbogel di tengah jalan. Yes, gua kini dah berubah, dah jadi anak yang baik. T___T  (ok, gua tipu)


Apa yang gua membebel di? demmit betul..

What's motivated me? Gua nak storykan pengalaman dan hikayat-hikayat mereng gua. I have a lot of stories to share. Dan gua percaya para pejuang #CelakaParty pun ada story peribadi untuk di kongsi bersama sebab domestic abuse and child abuse bukan perkara yang asing di dunia ni.

This happened about 3 weeks ago, in Singapore, gua tengah lepak bawah apartment gua sambil smoking cigar dan melayan blues sengsorang, waktu time to around 2 pagi, memang tak banyak mahluk, babi pun sedang shiok senggama, sunyi sepi je.


And suddenly gua dengar suara awek menangis dengan kuat. My first impression bukan hantu, tapi otak gua dah start bayangkan kompom ada orang berjimak cara hardcore kat dalam semak, (ye, otak gua kuning) -_____-


I search for the loud cry and saw satu orang budak tak cukup umur tengah bantai awek dia, kalau gua storykan dengan terperinci, kompom laptop/dekstop/smartphone korang akan korang hempas pijak-pijak sebab sakit hati.

He beat the girl dengan menampar mulut awek tu dengan selipar dan terajang kepala dia banyak kali, so? tell me, orang yang bertamadun takkan buat kerja bangang macam tu.


So I shout and the boy just fucking run away, (bagus jugak dia lari, kalau tak, gua pun kena bantai sekali sebab tunjuk hero)

I attend the girl, cantik orangnya tapi muka macam kena serang ngan tebuan, bengkak sana sini dan her mouth is bleeding, so, gua dengan gaya casanova lap darah dia ngan baju gua, OK, ini memang macam drama, kalau gua berakal panjang masa tu, gua suruh awek tu tanggal baju dia dan lap gua,, ehh? astaga, gua melalut lagi, #facepalm


So after talking to the girl, I learned that she got beaten sebab dia ada argument ngan bf dia, probably bertekak sampai mamat retard tu angkat tangan kot. But, that's not the way untuk ko dapat lesen pukul perempuan.

I call the police and 5 minit police datang, kalau kat Malaysia, manusia bertukar jadi babi pun polis takkan layan, suma lembab.

So gua konon-konon jadi 'abang long kawasan Balestier' nego ngan police-police dan storykan kronologi kisah drama tadi, and suddenly, minah tu tetiba menyampuk dan cakap dia nak drop charge, menangis-menangis nak drop charge kat bf dia.


Her reason is simple, she still love the boy and berharap yang bf dia akan berubah satu hari nanti, dasar perempuan. demmit, buat penat gua jadi padayappa of the evening, senang-senang nak drop case.


I sent the girl back to her home, and tell her just to stay at home memandangkan dah lewat.

Gua lepak balik kat 'port' regular smoking gua dan muhasabah diri sekejap. I ask myself, what's wrong? What has gone wrong? Is there a way to help? Ini baru bercinta, kalau dah kawin macam mana? Domestic abuse sentiasa sukar untuk dibanteras.


The only things that we can do it to give a helping hand, moral support, legal advice, and love them because mereka perlukan attention and love.

Gua ada banyak story yang sama sama ada dalam atau luar negara as I have been fighting this cause for quite sometime, let's just love everybody around us by respecting and appreciate them.

2 comments:

Irwan said...

Gua malas nak pergi jauh-jauh pasal penderaanla, domestik violence laa...Gua cakap simple jer: Penceraian juag adalah satu penderaan dan ia lebih hebat dari dera fizikal...http://payabesarpedas.blogspot.com/2010/12/penderaan.html

Unknown said...

Rasa best sangat lah pukul orang camtu...gee gee. Pernah jugak jumpa kes macam ni. Haru gilak.

Anyway, good job. Nasib baik hang jumpa perempuan tu. Kalau tak makin parah. Bukan parah lagi kot, silap-silap boleh mati. Fuhhh